2010. július 24., szombat

Útinapló: 7. nap.

2010. július 15. – csütörtök

Időben keltünk, megreggeliztünk, összepakoltunk, levitte Zs a szemetet, majd 8.25-kor leadtuk a kulcsot és elbúcsúztunk, majd elindultunk.

Mivel mindenképpen szerettünk volna üdítőt venni a hazaútra, ezért úgy döntöttünk, hogy Trogirban vásárolunk, illetve tankolunk is – persze a GPS megint téves utakra akart vezetni…

Némi komplikációt jelentett, hogy a helyi Konzum előtt gyakorlatilag nem volt szabad parkolóhely. A szükség okán az út szélén állt meg Zsolti, amíg Gabika bement vásárolni. Pici szépséghibája volt ennek a megoldásnak, hogy a megállni tilos tábla után álldogált. Viszont a helyi rendőrségi alkalmazott heves fejcsóválással elintézte ezt a kérdést (hiába, ez azért nem Magyarország!).

Vásárlás, tankolás után negyed 10 körül végre el tudtunk indulni. Az autópályán igen jó ütemben (130-as átlaggal) tudtunk haladni. A határig női kormányzás volt :), Magyarországon Zs vette át, meglátogattuk Gabi húgáékat Székesfehérváron, ahol nagyon finom és bőséges (est)ebédet kaptunk. Ezután Dunaújváros felé vettük az irányt, ahol Apci öccsével találkoztunk, aki a Bosch Élettartam Labort vezeti. Dunaújváros után Kecskemét felé haladtunk, majd újra autópályán jöttünk Szegedig. Végül fél tízre érkeztünk haza, meglehetősen elfáradva.

Mivel manapság nagy divat, ezért mi is összefoglalnánk ezt a szűk hetet, „ami tetszett – ami nem tetszett” rendszerben:

AMI TETSZETT:

- vendégszeretet, klassz szállás lélegzetelállító panorámával

- tisztaság, a víz is csodás mindenütt

- természeti szépségek

- jó utak, kedvező benzinár

- elnéző rendőrök

- kulináris élvezetek, finom sör

AMI NEM TETSZETT:

- viszonylag magas árak (de ezt tudtuk, sőt még haza is hoztunk egy kis pénzt, pedig nem sóherkedtünk ez alatt a hét alatt)

- hézagos nyelvismeret

- pontatlan gps

- szűk utak, sokszor nehézkes parkolás

Mindent összevetve úgy gondoljuk, hogy jól döntöttünk, amikor Marinára esett a választásunk nyaralásunk helyszíneként.