2009. szeptember 9., szerda

Sütögetés, ez + az

A hétvégén szinte sütési láz tört ki rajtunk (rajtam és a Nagymucun), két kalácsot, csokis muffint és pogit is sütöttünk. A kalácsot egyszer a gépben sütöttem, úgy, hogy megfontam és visszatettem: gyönyörű, magas és nagyon-nagyon foszlós lett. Így készítem legközelebb is. Erről sajna nem készült fotó, mert szinte azonnal hozzáláttunk még melegében, annyira gusztusos lett.

A csokis muffinok se sokáig tartották magukat, egy alapreceptet dobtam fel szerencsi étcsokival, mert azt nagyon szeretjük, de állítólag milkával is nagyon fincsi. Ez egyébként a neten csodás csokis muffinként lelhető fel:

  • 15 dkg liszt,
  • 2 tojás,
  • 15 dkg vaj,
  • 15 dkg cukor,
  • 3 evőkanál barackíz,
  • fél csomag sütőpor,
  • 3 dkg keserű kakaópor,
  • 10 dkg étcsoki.

    Elkészítés: Keverd össze a hozzávalókat, hogy a tészta szép sima legyen. Robotgéppel is lehet keverni, úgy még gyorsabb. Adagold ki a 12 muffinformába, mindegyik közepébe egy-egy csokidarabot nyomj, majd 170 fokon süsd meg /kb. 20-25 perc/. Ezután a maradék csokit olajjal felolvasztottam és megkentem a tetejüket. Hmmmm.

    Íme (Pont olyan fini, amilyen szép!):

    DSCF3098 DSCF3099

    Most ún. cluster frame-ekkel játszom, oldalakba rendeztem ma kettőt is.

    Ez Delicious Scraptől való, a papír Sailing Away (letmescrapbook.com), míg a betű redju Strawberryfield alpha.

    kirike

    Kiri felállt az ágyában, ezt gyorsan le is kaptam ugye. Íme az erről készült oldal, amelyben kizárólag a Summer Sherbet kitet használtam ScrapShanatól.

    ss_summersherbet_paper9 

    Voltam Anikó doktornéninél receptekért, na lehet menni megint a Mucuval Andor doktorbácsihoz, hogy meghosszabítsák a szingugyógyszeres javaslatot. Ezzel kaphatunk majd influenza elleni oltást is térítésmentesen. Kirikénket pedig vinni kell laborba :(, mert olyan fehérnek látta a múltkor. Nem hiszem, hogy vérszegény lenne, hiszen mindennap eszik husit, tejtermékeket is (túró, joghurt), hetente pedig májat. Na mindegy, ezzel legalább megnyugszik mindenki, csak én izgulom szét az agyamat, hogy a csöpp kis karocskát meg akarják szúrni. Mucu egy hét ovi után kicsit lenáthásodott, úgyhogy itthon van ő is, nem vittem dokihoz, csak háziszerekkel na meg a lekvárral kúrálgatom és szívjuk sokat az orrocskát.
    Azután sikerült immáron másodjára szélvédőt cserélnünk alig másfél éves Megiautónkban, miután Bogácsról hazafelé a Kondoros és Nagyszénás közötti sztrádán egy kamion úgy felcsapott ránk egy kavicsot, hogy szépen megrepedt. Az ügyletet sikerült egy délelőtt alatt lebonyolítanom, 9-re vittem Csabára az autót és már délután 1 körül ismét Orosházán voltam vele. Igazán elégedett vagyok ezzel a javító céggel, akik szinte már jó ismerősként fogadtak. Hehe. Még szerencse, hogy van casconk és nem kerül semmibe.
    Szombaton délelőtt átruccantunk Romániába; van egy hely itt Battonyán túl a nagy aradi kereszteződésnél, ahol többek között jó kis fonott cuccok vannak. Korábban már több mindent vásároltunk itt, ezért most is ezt céloztuk meg: egy jó nagy kast szerettünk volna a tűzifáknak, hogy majd abban hordjuk be. Sikerült is mindössze 1600-ért venni egy jó erős és stabil kaskát. Ezen kívül még megláttam egy jópofa fa (hehe) reggeliző készletet: 6 db deszka egy állványon, ez is 1600-ért. Úgyhogy eme két szerzeményünkkel sikeredett hazatérni külhonból. Ja, Románia EU-s tagságáról és a szabad határokról annyit, hogy kérték mindkét csajszi útlevelét és a mi személyinket is oda is és vissza is a határon. A kocsiba viszont nem néztek be, nem mintha rejtegettünk volna bármit is.

  • 0 megjegyzés: