2009. március 30., hétfő

Fairy Princess Project és a csodakifli esete

Ami a lényeg: Kircsi eszeget rendületlenül, csak remélni tudom, hogy a szerdai mérésen eredménye is lesz mindennek. Végre itt a tavasz! Ma már 21 fokot is mutatott a hőmérő, ki is használtuk egy kis levegőzésre, amikor délután felszakadozott a felhőzet. Nagyokat nevetünk azon, ahogy Kirusunk gügyög: valami hihetetlen hangokat produkál. Ennivaló ilyenkor nagyon; kacag és beszél egyszerre. Megállapítottuk, hogy most azon vagyunk, hogy mondja, beszéljen, aztán meg pár év múlva azon leszünk, hogy egy icipicit maradjon már csendben – a nővérével ugyanis ez történt :)))).

Az utóbbi napokban alkotgattam: sütöttem is és scrappeltem is. Csodásan sikerült a kifli, amit kipróbáltam; még fincsibb lett, mint a zsemle. Jelen pillanatban is, mikor eme blogot írom, nagyban dagaszt a kenyérsütőgép egy újabb adagot. Ez egy tejes kiflike, 50 dkg lisztből készül (2/3 sima, 1/3 rétes), 1 tojás, 2,3 dl tej, 5 dkg vaj, 1,5 tk. só, 1,5 kk. cukor és 2,5 dkg élesztő kell hozzá (én egy csomag szárítottat tettem bele). A dagasztás-kelesztés után kétfelé kell osztani, 6 cikkre vágni a kerekre nyújtott tésztát, tehát összesen 12 kiflincs lesz belőle. 25 percig még tovább kell keleszteni a sütőlapon, vizezett tojássárgával megkenni a tetejét, és be a 180 fokos sütőbe 20-25 percre. Isteni valóban! És íme a bizonyíték:

DSCF2117maszkos

A Fairy Princess Projecttel is haladtam, ami a korábban már említett tanirodai kiállításra készül gyerekeim kérésére. Fairy Princess lesz a gyakorlócégük neve, ami rendezvényszervezéssel fogalkozik. Ehhez kapcsolódnak a különféle szkreppenetek. A kiállítás idén Győrben lesz, és ezúttal nélkülem zajlik. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy mini BNV-szerűséget, standokkal, minden dekorral, kellékekkel, csak tényleges áru- és pénzmozgás nélkül. Tulajdonképpen a diákok szimulálják a kereskedelmi-szolgáltató tevékenységet, tehát kockázat nélkül játsszák el azt, ami a való életben már bizony kockázattal is jár. Tavaly Ózdon került megrendezésre, és büszke vagyok rá, hogy a Vásári Nagydíj harmadik helyezést hozhattuk el. Remélem, idén is hasonló szép eredmény sikeredik – ehhez szerény alkotásaimmal járulok hozzá. A tanirodai OSZTV-n pedig országos első helyezettek lettünk, ami nagy teljesítmény, figyelembe véve azt, hogy az iskolánk “csak” egy gimnázium és szakközépiskola, nem tiszta profilú közgé. Szóval: csináltam esküvői meghívókat, ültetőkártyákat, menükártyákat, szalvétagyűrűket szettben:

DSCF2104    DSCF2108     DSCF2113  

Buli meghívókat húsvétra, karácsonyra és szülinapra (ültetőkártyával):

DSCF2128DSCF2129 DSCF2124

0 megjegyzés: