2010. november 13., szombat

Spanyolországról… 1. rész.

Remek egy hetet tölthettünk el kollégáimmal együtt Granadában, erről szeretnék most beszámolni.

Október 24-én hajnali 4 órakor indultunk a gimi parkolójából, miután Helgusom és Karesz eljöttek értem Komlósra. Ezúton is köszönöm nekik! Nagy pakkom volt, figyelnem kellett bizony arra, hogy ne lépjem túl a 23 kilós súlyhatárt. Egy kisbusz vitt bennünket Bécsbe a reptérre, ahová kb. fél 10-kor már meg is érkezett kis csapatunk. Voltak ködösebb útszakaszok is, de alapvetően simán megérkeztünk.

A repülőtéren volt tehát még kb. 3 óránk az indulásig, online be voltunk csekkolva, úgyhogy ezzel se telt az idő. Kicsit nehezen, de végül mégis elérkezett az indulás ideje. Először a tranzitváróban figyeltük, hogyan “parkolnak” be a repülők sorban, hogyan kötik össze az ajtaját a “kukaccal”, amin keresztül beszállhatunk.

DSCF4403

Aztán megérkezett végre a mi repülőnk is (mind a 4 alkalommal hasonló, Ibéria légitársaság által üzemeltetett géppel repültünk):

DSCF4413

DSCF4415

Aztán felszálltunk… minden alkalommal csodálatos élmény volt, amikor begyorsult a repülő és egyszer csak felemelkedett a földről… nagyon-nagyon élveztem és igyekeztem minden percét átérezni és örömmel tölteni. A Bécs-Madrid út durván 3 órás, a Madrid-Granada pedig 1 órás repülést jelentett. Mindegyik sima út volt, egyedül a visszafele jövetben Madrid és Bécs között kerültünk több alkalommal is légörvénybe, de elmondhatom, én jól viseltem – ellentétben egyik kolleganőmmel, aki nem kicsit lett rosszul. Csodaszép volt például a felhők felett a naplemente, vagy a térképszerű táj, akár a hihetetlenül kék égbolt… csak csodáltam és csodáltam, mint egy kisgyermek…

DSCF4427

IMG095DSCF4423

DSCF4768

Granadában több középiskolát is felkerestünk; megnéztük, hogy náluk Spanyolországban milyen a szakképzés rendszere, kapcsolatokat építettünk, órákat látogattunk, kollegákkal ismerkedtünk – és szabad időnkben sokat sétáltunk, kirándultunk, műemlékeket tekintettünk meg, elbuszoztunk Córdobába, jókat nevettünk, sangriáztunk, gasztronómiai kalandokban vettünk részt, miközben az angolom fejlődött és a spanyol nyelv szépségeiben is gyönyörködhettünk.

0 megjegyzés: